Termeni și condiții

Glosar de termeni

  • Termeni și Condiții – Prezentul document, reprezentând Termenii și Condițiile Magazinului Online.
  • Magazin (de asemenea Magazin Online) – Platforma online de vânzare a Bunurilor, pe baza regulilor stabilite în acești Termeni și Condiții, care funcționează la adresa de internet. understarsky.ro
  • Client – Persoană fizică cu capacitate deplină de exercițiu, care utilizează Magazinul Online.
  • Consumator – Persoană fizică care încheie un contract cu Vânzătorul prin intermediul Magazinului, al cărui obiect nu este direct legat de activitatea sa comercială sau profesională.
  • Profesionist asimilat Consumatorului – Un Client care este o persoană fizică ce încheie un Contract de vânzare direct legat de activitatea sa comercială (de exemplu, PFA – Persoană Fizică Autorizată), dar din conținutul Contractului de vânzare reiese că acesta nu are un caracter profesional pentru acea persoană, rezultat în special din obiectul activității sale economice.
  • Date cu caracter personal – Orice informații referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă, prelucrate de Furnizorul de servicii în scopul furnizării corecte a Serviciilor specificate în acești Termeni și Condiții, precum și în scopul încheierii și executării contractului de vânzare și în scopuri statistice legate de funcționarea magazinului online.
  • Vânzător – Persoană fizică ce desfășoară activitate economică sub denumirea INTREND Serhiy Demchuk, înregistrată în Registrul Central de Evidență și Informare privind Activitatea Economică din Polonia (CEIDG) administrat de ministrul polonez competent pentru economie, NIP (CIF Polonez) 6762674941, REGON (Număr de Registru Polonez) 529388368.
  • Comandă – Declarația de voință a Clientului, transmisă prin intermediul Formularului de Comandă, care vizează încheierea directă a unui Contract de vânzare pentru unul sau mai multe Bunuri cu Vânzătorul.
  • Formular de comandă – Formular interactiv disponibil în Magazin, care permite plasarea unei Comenzi, în special prin adăugarea Bunurilor în Coșul de cumpărături și definirea condițiilor Contractului de vânzare, inclusiv metoda de livrare și de plată.
  • Formular de personalizare – Formular interactiv disponibil în Magazin, care permite realizarea individuală a Bunului la comanda Clientului, în special prin imprimarea permanentă pe Bun a conținutului furnizat în Formularul de Personalizare.
  • Coș de cumpărături – Element software al Magazinului, în care sunt vizibile Bunurile selectate de Client pentru cumpărare, și unde este posibilă stabilirea și modificarea datelor Comenzii, în special cantitatea produselor.
  • Bunuri – Bunuri mobile, prezentate în Magazinul Online, care pot face obiectul unui contract de vânzare în beneficiul Clientului.
  • Bun Personalizat – Un Bun disponibil în Magazin cu opțiunea de realizare individuală la comanda Clientului.
  • Contract de vânzare (numit în continuare și: Contract) – Un contract de vânzare în sensul legislației civile, încheiat între Vânzător și Client prin mijloace de comunicare la distanță prin intermediul Magazinului, având ca obiect Bunuri.
  • Servicii – Servicii furnizate de Furnizorul de servicii către Client prin intermediul Magazinului (servicii furnizate pe cale electronică).
  • Furnizor de servicii – INTREND Serhiy Demchuk., cu sediul la adresa: ul. Pychowicka 7/110, 30-364 Kraków, Polonia, NIP (CIF Polonez) 6762674941, REGON (Număr de Registru Polonez) 529388368, în ceea ce privește serviciile furnizate pe cale electronică prevăzute în acești Termeni și Condiții.

Dispoziții inițiale

  1. Prezenții Termeni și Condiții stabilesc regulile de încheiere a contractelor de vânzare a Bunurilor din sortimentul Magazinului între Vânzător și Clienți, utilizând mijloace de comunicare la distanță, precum și regulile de utilizare de către Clienți a Magazinului și a serviciilor disponibile în acest Magazin, furnizate pe cale electronică.
  2. Termenii și Condițiile sunt adresate și se aplică tuturor Clienților Magazinului. Utilizarea de către Client a Magazinului Online, achiziționarea de Bunuri la distanță prin intermediul Magazinului Online și utilizarea serviciilor furnizate pe cale electronică de către Vânzător în cadrul Magazinului Online sunt posibile cu condiția ca Clientul să fi citit în prealabil Termenii și Condițiile și să accepte condițiile acestora.
  3. Clientul trebuie să utilizeze Magazinul în conformitate cu legislația în vigoare și cu prevederile acestor Termeni și Condiții. În special, este interzis:
    • furnizarea de conținut cu caracter ilegal (de exemplu, conținut care încalcă drepturile personale sau alte drepturi ale terților);
    • utilizarea Magazinului într-un mod care perturbă funcționarea acestuia (de exemplu, prin utilizarea unui software specific);
    • furnizarea de date cu caracter personal false sau care încalcă drepturile terților.
  4. Vânzătorul, în cea mai mare măsură permisă de lege, nu este răspunzător pentru perturbările, inclusiv întreruperile în funcționarea Magazinului, cauzate de forță majoră, acțiuni neautorizate ale terților sau incompatibilitatea Magazinului Online cu infrastructura tehnică a Clientului.
  5. Utilizarea efectivă a Serviciului implică acceptarea acestor Termeni și Condiții.

Contactul cu Vânzătorul și modul de comunicare

  • Prin e-mail; adresă de e-mail: orders@understarsky.ro

Regulile de furnizare a serviciilor pe cale electronică

  1. Magazinul Online prezintă prin intermediul Internetului informații despre Bunurile aflate în sortimentul Magazinului Online și furnizează pe cale electronică următoarele servicii:
    • permite Clienților să cumpere Bunuri Personalizate aflate în sortimentul Magazinului Online prin intermediul Coșului de cumpărături, utilizând Formularul de Comandă (fără crearea unui Cont, fără autentificare),
    • permite abonarea Clienților la newsletter-ul Vânzătorului, care conține informații comerciale despre Bunuri – la adresa de e-mail a Clientului (newsletter prin e-mail).
  2. Fiecare contract de furnizare a serviciilor pe cale electronică se încheie pe durată nedeterminată și poate fi reziliat fără preaviz, de oricare dintre părți, în orice moment și fără a invoca un motiv, cu condiția ca, în cazul rezilierii contractului, fiecare parte să își păstreze drepturile dobândite înainte de încetarea contractului de furnizare a serviciilor pe cale electronică.
  3. Contractul pentru serviciul de abonare la newsletter se încheie în momentul completării și confirmării de către Client a Formularului de consimțământ pentru primirea newsletter-ului prin e-mail.
  4. Clientul reziliază contractul de furnizare a serviciilor pe cale electronică în ceea ce privește serviciul de abonare la newsletter prin bifarea în mesajul de newsletter primit a câmpului care indică faptul că Clientul nu dorește să primească viitoare newsletter-e (declarație de renunțare la newsletter).
  5. Indiferent de prevederi, în cazul unei încălcări grave de către Client a Termenilor și Condițiilor, Furnizorul de servicii are dreptul de a restricționa total sau parțial accesul Clientului la Servicii.

Plasarea comenzii și încheierea contractului de vânzare

  1. Clienții cumpără Bunuri prin intermediul Magazinului Online completând Formularul de Comandă în Magazinul Online, fără a fi necesară crearea unui Cont în Magazinul Online.
  2. Plasarea unei comenzi pentru un Bun necesită adăugarea Bunului în coș, completarea în Formularul de Comandă a tuturor Datelor cu caracter personal necesare (marcate cu asterisc) și confirmarea de către Client a faptului că își exprimă dorința de a cumpăra Bunul și este conștient că achiziționarea Bunului implică obligația de plată, prin clic pe butonul marcat ca „Finalizare comandă” (ofertă de încheiere a contractului de vânzare a Bunului).
  3. Pentru ca un contract de vânzare a Bunului să fie încheiat între Client și Vânzător prin intermediul Magazinului Online (contract de vânzare la distanță), Vânzătorul trebuie să transmită Clientului o declarație de acceptare a ofertei sale de încheiere a contractului de vânzare a Bunului. Vânzătorul acceptă oferta în momentul primirii plății, trimițând Clientului, la adresa sa de e-mail furnizată la completarea Formularului de Comandă, o confirmare a acceptării ofertei Clientului (Confirmarea acceptării comenzii pentru realizare).

Realizarea comenzilor

  1. Realizarea Comenzilor are loc exclusiv în zile lucrătoare, adică de luni până vineri, cu excepția zilelor libere legale.
  2. Realizarea comenzii va începe după trimiterea către Client a confirmării acceptării comenzii pentru realizare.
  3. Timpul estimat de realizare a comenzii este de până la 3 zile lucrătoare, calculate începând cu următoarea zi lucrătoare. Comanda este considerată realizată în momentul predării (expedierii) acesteia către entitatea care efectuează livrarea Bunului comandat.

Prețul și modalitatea de plată

  1. Toate prețurile Bunurilor din Magazinul Online sunt exprimate în Lei românești (RON) și includ toate taxele, inclusiv TVA (Taxa pe Valoarea Adăugată) și taxele vamale.
  2. Clientul are posibilitatea de a achita prețul, la alegerea sa, folosind metodele de plată disponibile pe pagina de finalizare a comenzii.
  3. Magazinul Online își rezervă dreptul de a efectua modificări curente atât ale prețurilor Bunurilor, cât și ale taxelor de livrare a Bunului. Orice modificare a listelor de prețuri nu afectează însă Clienții care au plasat comenzi înainte de introducerea modificărilor.

Livrarea

  1. Livrarea produselor fizice se realizează prin intermediul furnizorilor de servicii (firme de curierat, de ex. Fan Courier, Sameday, DPD etc.) disponibili în prezent pe pagina de finalizare a comenzii.
  2. Livrarea tuturor Produselor către Client este complet gratuită.
  3. Timpul estimat de livrare a Bunului este de 3 zile lucrătoare, calculate după ziua expedierii coletului de către Vânzător.
  4. Vânzătorul recomandă Clientului să verifice conținutul coletului în momentul recepționării acestuia de la curier. În cazul în care coletul prezintă urme de deteriorare, distrugere, strivire sau pătare, Vânzătorul recomandă întocmirea unui proces-verbal de constatare a daunelor coletului (sau ale conținutului acestuia) în prezența curierului.

Dreptul de retragere din contract

  1. În conformitate cu legislația română în vigoare (Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor), dreptul de retragere nu se aplică în cazul contractelor care au ca obiect furnizarea de bunuri personalizate.
  2. Magazinul vinde Bunuri Personalizate, realizate conform specificațiilor Clientului (de exemplu, hărți cu date, nume sau dedicații specifice). Din cauza naturii personalizate a produselor noastre, nu este posibilă returnarea acestora.
  3. Dreptul de retragere din contractul încheiat la distanță nu este acordat Cumpărătorului (Consumator și Profesionist asimilat Consumatorului) în conformitate cu Articolul 16 din OUG 34/2014, în special în cazul contractelor referitoare la:
    • lit. c) furnizarea de bunuri confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
    • lit. m) furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.
  4. Limitarea menționată mai sus se aplică și persoanei fizice – Profesionist asimilat Consumatorului, care încheie un contract direct legat de activitatea sa economică, atunci când din conținutul contractului reiese că acesta nu are un caracter profesional pentru acea persoană.

Reclamații și garanție (Garanția legală de conformitate)

  1. Bunurile care fac obiectul Contractului de vânzare, oferite de Magazin, sunt noi din fabrică și libere de vicii fizice și juridice.
  2. Bunurile vândute în magazin sunt acoperite de garanția comercială a producătorului (dacă este cazul).
  3. Indiferent de garanția comercială, Vânzătorul (INTREND Serhiy Demchuk) poartă răspunderea față de Consumator și Profesionistul asimilat Consumatorului pentru orice neconformitate a Bunului cu contractul de vânzare, existentă la momentul livrării acestuia și care este constatată în termen de doi ani de la momentul predării Bunului, în conformitate cu legislația română privind protecția consumatorilor (în special OUG 140/2021).
  4. În cazul constatării unei neconformități a produsului și dorinței de a exercita drepturile care decurg din garanția legală de conformitate, Consumatorul și Profesionistul asimilat Consumatorului au dreptul de a depune o reclamație, în care pot solicita:
    • repararea produsului,
    • înlocuirea produsului cu unul conform,
    • reducerea corespunzătoare a prețului,
    • încetarea contractului de vânzare (dacă neconformitatea este gravă sau în condițiile legii).
  5. Pentru ca reclamația să fie analizată de Vânzător, Clientul sau Profesionistul asimilat Consumatorului trebuie să contacteze Vânzătorul prin e-mail la: orders@understarsky.ro.
  6. Se recomandă ca reclamația să includă, printre altele, o scurtă descriere a neconformității, circumstanțele (inclusiv data) apariției acesteia, datele persoanei care depune reclamația și solicitarea Clientului în legătură cu neconformitatea bunului.
  7. Vânzătorul va răspunde reclamației în termen de cel mult 14 (paisprezece) zile calendaristice de la primirea notificării de reclamație și îl va informa pe Client cu privire la modul de soluționare.

Soluționarea extrajudiciară a reclamațiilor și a litigiilor

  1. Informații detaliate privind posibilitatea Consumatorului de a utiliza metode extrajudiciare de soluționare a reclamațiilor și de recuperare a creanțelor, precum și regulile de acces la aceste proceduri, sunt disponibile la sediile și pe site-urile web ale Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), precum și ale organizațiilor sociale ale căror sarcini statutare includ protecția consumatorilor.
  2. Consumatorul are la dispoziție următoarele posibilități exemplificative de a utiliza metode extrajudiciare de soluționare a reclamațiilor și de recuperare a creanțelor:
    • Consumatorul are dreptul de a se adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pentru a solicita sprijin în soluționarea unui litigiu cu Vânzătorul. Detalii sunt disponibile la: www.anpc.gov.ro.
    • Consumatorul poate beneficia de asistență gratuită în soluționarea litigiului dintre el și Vânzător, apelând și la organizațiile sociale ale căror sarcini statutare includ protecția consumatorilor (de exemplu, asociațiile de consumatori).
    • Consumatorul are dreptul de a utiliza procedurile extrajudiciare de soluționare a reclamațiilor și de recuperare a creanțelor prin intermediul platformei online a UE, platforma SOL (Soluționarea Online a Litigiilor), disponibilă la adresa: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR este un punct de contact unic pentru consumatorii și comercianții care doresc să soluționeze pe cale extrajudiciară litigiile rezultate din tranzacțiile online.

Date cu caracter personal în Magazinul Online

  1. Operatorul datelor cu caracter personal ale Clienților, colectate prin intermediul Magazinului Online, este Vânzătorul.
  2. Datele cu caracter personal ale Clienților, colectate de operator prin intermediul Magazinului Online, sunt colectate în scopul executării Contractului de vânzare, iar dacă Clientul își dă consimțământul – și în scop de marketing.
  3. Furnizarea datelor cu caracter personal este voluntară, însă nefurnizarea datelor cu caracter personal indicate în Termeni și Condiții, necesare pentru încheierea Contractului de vânzare, are ca rezultat imposibilitatea încheierii acestui contract.
  4. Regulile specifice privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Vânzător sunt definite în Politica de Confidențialitate și Fișiere Cookies.

Dispoziții finale

  1. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica Termenii și Condiții din motive importante, cum ar fi: modificări ale legislației, modificări ale metodelor de plată și livrare – în măsura în care aceste modificări afectează punerea în aplicare a prevederilor acestor Termeni și Condiții.
  2. În aspectele care nu sunt reglementate de Contract, se aplică prevederile legislației în vigoare în România (în special cele privind protecția consumatorilor) și legislația Uniunii Europene.
  3. Contractele încheiate prin intermediul Magazinului Online sunt încheiate în limba română.
Scroll to Top