În conformitate cu legislația română în vigoare (Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor), dreptul de retragere nu se aplică în cazul contractelor care au ca obiect furnizarea de bunuri personalizate.
Magazinul vinde Bunuri Personalizate, realizate conform specificațiilor Clientului (de exemplu, hărți cu date, nume sau dedicații specifice). Din cauza naturii personalizate a produselor noastre, nu este posibilă returnarea acestora.
Dreptul de retragere din contractul încheiat la distanță nu este acordat Cumpărătorului (Consumator și Profesionist asimilat Consumatorului) în conformitate cu Articolul 16 din OUG 34/2014, în special în cazul contractelor referitoare la:
lit. c) furnizarea de bunuri confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
lit. m) furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.
Limitarea menționată mai sus se aplică și persoanei fizice – Profesionist asimilat Consumatorului, care încheie un contract direct legat de activitatea sa economică, atunci când din conținutul contractului reiese că acesta nu are un caracter profesional pentru acea persoană.
Reclamații și garanție (Garanția legală de conformitate)
Bunurile care fac obiectul Contractului de vânzare, oferite de Magazin, sunt noi din fabrică și libere de vicii fizice și juridice.
Bunurile vândute în magazin sunt acoperite de garanția comercială a producătorului (dacă este cazul).
Indiferent de garanția comercială, Vânzătorul (INTREND Serhiy Demchuk) poartă răspunderea față de Consumator și Profesionistul asimilat Consumatorului pentru orice neconformitate a Bunului cu contractul de vânzare, existentă la momentul livrării acestuia și care este constatată în termen de doi ani de la momentul predării Bunului, în conformitate cu legislația română privind protecția consumatorilor (în special OUG 140/2021).
În cazul constatării unei neconformități a produsului și dorinței de a exercita drepturile care decurg din garanția legală de conformitate, Consumatorul și Profesionistul asimilat Consumatorului au dreptul de a depune o reclamație, în care pot solicita:
repararea produsului,
înlocuirea produsului cu unul conform,
reducerea corespunzătoare a prețului,
încetarea contractului de vânzare (dacă neconformitatea este gravă sau în condițiile legii).
Pentru ca reclamația să fie analizată de Vânzător, Clientul sau Profesionistul asimilat Consumatorului trebuie să contacteze Vânzătorul prin e-mail la: orders@understarsky.ro.
Se recomandă ca reclamația să includă, printre altele, o scurtă descriere a neconformității, circumstanțele (inclusiv data) apariției acesteia, datele persoanei care depune reclamația și solicitarea Clientului în legătură cu neconformitatea bunului.
Vânzătorul va răspunde reclamației în termen de cel mult 14 (paisprezece) zile calendaristice de la primirea notificării de reclamație și îl va informa pe Client cu privire la modul de soluționare.